با آغوشی باز پذیرای سوالات شما عزیزان هستیم

جستجو
۱۰ شهر ساحلی ترکیه که باید به آن ها سفر کرد

۱۰ شهر ساحلی ترکیه که باید به آن ها سفر کرد!

سواحل آبی ترکیه و بسیاری از شهرهای ساحلی آن هر ساله میزبان بسیاری از گردشگران از سراسر جهان است؛ ترکیه که توسط چهار دریای مرمره، اژه، سیاه و مدیترانه احاطه شده است، خانه بسیاری از شهرهای ساحلی خوش منظره می باشد که منتظر گردشگران برای کشف مناظر طبیعی، شگفتی هایی تاریخی، استراحتگاه های مجلل، زندگی شبانه زیبا و رویایی هستند!

برای گردشگرانی که در تابستان امسال به دنبال دیدن سواحل دیدنی و شهرهای زیبای ترکیه برای گشت و گذار هستند، در این مطلب از وبلاگ ترکمهر 10 شهر ساحلی ترکیه را معرفی خواهیم کرد!

سفر به هر یک از شهرهای ساحلی ترکیه مزایا و ویژگی­های مخصوص به خود را دارند و خاطرات به یادماندنی را ثبت خواهند کرد. این شهرها آن­چنان جذابیت دارند که ممکن است شما را در انتخاب شهر ساحلی، سردرگم کنند. بنابراین بهتر است موقعیت مکانی، طبیعت و امکانات را در نظر بگیرید سپس به شهر ساحلی ترکیه سفر کنید.

1- مارماریس (Marmaris)

1- مارماریس (Marmaris)

بی­ تردید، بارها نام جزیره مارماریس شنیده اید! مارماریس، بهشت ترکیه، شهر بندری کوچکی است که در سواحل مدیترانه قرار دارد. وجود معادن بزرگ سنگ مرمر در این شهر ساحلی ترکیه، سبب شده است تا نام مارماریس را برای آن انتخاب کنند.

آب و هوای مارماریس، معتدل و مدیترانه ­ای است به ­گونه ­ای که زمستان­هایی معتدل، بارانی و تابستان­ هایی گرم را تجربه می­ کند. به همین سبب، بهترین زمان مسافرت به این شهر ساحلی ترکیه، بهار تا اواسط تابستان است. بنابراین اگر به آفتاب گرفتن علاقه دارید، مارماریس می­تواند تجربه ­ای کم ­نظیری را در اختیار شما بگذارد.

مارماریس، ترکیبی از ساحل، جنگل و کوهستان است که آن را به مکانی شگفت ­انگیز و افسانه ­ای تبدیل کرده است. طبیعت بکر و سرسبز، مناظر کوهستانی باشکوه، هتل­ها و مرکز خرید لوکس از برجسته ­ترین مکان­های این شهر ساحلی هستند.

در جزیره مارماریس تفریح ­های متنوعی وجود دارد که بازدید از آن­ها لحظات خوشی را در خاطر شما ثبت خواهند کرد. دریای فیروزه­ای همراه با قایق ­های بادبانی، بازدید از قلعه تاریخی، کوه­ های مارماریس و جزیره لاک پشت­ها از مکان­های تفریحی و گردشگری در این شهر ساحلی ترکیه به شمار می­روند.

جالب است بدانید که به دلیل واقع شدن مارماریس میان دریاهای اژه و مدیترانه، تفریح­های آبی چون جت اسکی، غواصی و پاراسیلینگ رواج بسیاری دارد.

2- آلاچاتی (Alacati)

2- آلاچاتی (Alacati)

آلاچاتی شهر ساحلی ترکیه در جنوب غربی ترکیه است که در فاصله 75 کیلومتری با ازمیر قرار دارد. ممکن است این شهر زیبای ساحلی برای گردشگران شناخته شده نباشد، اما بی­ تردید یکی از زیباترین و شگفت ­انگیزترین مناطق گردشگری ساحلی است که شباهت بسیاری به یونان دارد.

آلاچاتی، شهری با آب و هوای مدیترانه ­ای است که تابستانی گرم و زمستانی به نسبت سرد دارد. اگر قصد سفر به آلاچاتی را دارید بهترین زمان آن در فصل بهار و تابستان است. اگر در این فصل­ها به این شهر ساحلی مسافرت کنید می­توانید گل­ های رنگارنگ و زیبایی را ببینید که روحتان را نوازش می­کند.

سواحل زیبای آلاچاتی یکی از جاذبه­ های گردشگری این منطقه هستند که حس آرامش را به شما القا می ­کنند. غواصی نیز از دیگر تفریحات آبی آلاچاتی است و جزیره ایلیکا بهترین مکان برای این کار به شمار می­رود. چشمه های درمانی آب گرم، مکان­های تاریخی و باستانی مانند موزه­ ها، بازارها، خانه­ های قدیمی و مساجد تاریخی از دیگر جاذبه­ های مهم این شهر ساحلی هستند.

3- آلانیا (Alanya)

3- آلانیا (Alanya)

آلانیا، یکی دیگر از شهرهای ساحلی ترکیه است که به سبب آب و هوای مدیترانه ­ای، تابستانی گرم و آفتابی دارد. از این رو آتاتورک آن را آلانیا «جایی که به خورشید لبخند می‌زند» نامید. جالب است بدانید که این شهر در زمان کیقباد سلجوقی، بخشی از خاک ایران بود که توسط رومیان تصرف شد و پس از آن به حکومت عثمانی سپرده شد.

ساحل کیقباد، پارک آبی آلانیا، ساحل کلئوپاترا، تنگه ساپادره و غار دیم از جاذبه­ های گردشگری آلانیا، تجربه سفری خاطره ­انگیز را ثبت می­کنند. وجود کوه ­های زیبای توروس در اطراف آلانیا و آب و هوای مدیترانه­ ای آن در کنار یکدیگر جذابیت سفر به این نقطه شگفت­ انگیز را دوچندان می­کنند.

4- آنتالیا (Antalya)

4- آنتالیا (Antalya)

اگر بگوییم آنتالیا یکی از معروف­ترین شهرهای ترکیه است بی راه نگفته ­ایم. کمتر کسی است که نام آنتالیا را نشنیده باشد یا از جذابیت ­های خیره ­کننده آن چیزی نداند. آنتالیا، از بزرگ­ترین شهرهای ساحلی ترکیه در بخش جنوبی آن است.

سواحل شنی و صخره ­ها، موازی با آب­های بی ­انتها قرار گرفته ­اند و هر یک زیبایی و شکوه خود را به رخ می­ کشند. جالب است بدانید آنتالیا نیز همانند سایر شهرهای ساحلی در این کشور دارای قدمتی تاریخی است که به زمان عثمانی­ها بازمی ­گردد.

موسیقی زنده شبانه، پارک­های آبی، ساحل اختصاصی و مراکز خرید و تفریحی از عمده امکانات آنتالیا هستند. اگر برای تمدد اعصاب و ریلکس کردن این شهر را انتخاب می­کنید، می­توانید در هتل­های نزدیک به سواحل اقامت کنید در غیر این صورت اگر اهل خرید هستید بهتر است هتل­های نزدیک به مراکز خرید را برای اقامت انتخاب کنید.

5- بدروم (Bodrum)

5- بدروم (Bodrum)

بدروم، جزو آن دسته از شهرهای ساحلی ترکیه است که سفر به آن، یکی از بهترین خاطره ­ها را برای شما می­ سازد. بدروم، شهری در جنوب ترکیه که در مجاورت دریای اژه قرار دارد. ابتدای ورود به بدروم، معماری قدیمی یونانی آن شما را به گذشته ­های دور می­ برد!

این شهر توریستی و زیبا که آب و هوای مدیترانه ­ای دارد، در تمامی فصول سال، پذیرای گردشگران سراسر جهان است. آب و هوای بدروم به ­گونه ­ای است که تابستانی گرم و مرطوب و زمستانی معتدل دارد. اگر قصد سفر به این شهر ساحلی ترکیه را دارید، بهتر است بدانید ماه­ های اردیبهشت تا آبان یا آوریل تا نوامبر، زمان طلایی برای مسافرت است و می ­توانید به استقبال شکوفه ­های زیبای بادام در این شهر ساحلی بروید.

بدروم نیز همانند سایر شهرهای ساحلی ترکیه، دارای جاذبه­ های تاریخی، طبیعی و گردشگری بسیاری است که بازدید از آن­ها خالی از لطف نیست. آرامگاه هالیکارناسوس (یکی از عجایب هفتگانه جهان)، قلعه تاریخی سنت پیتر، موزه اشیا غرق شده در زیر آب، آمفی تئاتر سنگی، ساحل باهس با شن­ های طلایی، کشتی­های تفریحی لوکس، جزیره خرگوش، حمام ترکی، قایق­رانی بر آب­های زلال و پارک آبی از مهم­ترین جاذبه ­های گردشگری بدروم محسوب می­شوند.

هم­چنین در این شهر ساحلی ترکیه، کافه، رستوران، هتل و اقامتگاه ­های متفاوتی وجود دارند که برخی از آن­ها در خط ساحلی و برخی دیگر با کمی فاصله از آن قرار دارند. بنابراین می­توانید بر اساس سلیقه و نظر خود یکی از آن­ها را انتخاب کنید.

6- فتحیه (Fethiye)

6- فتحیه (Fethiye)

فتحیه، یکی از زیباترین بنادر ترکیه در حاشیه دریای مدیترانه است که سالانه میزبانی بسیاری از گردشگران را برعهده دارد. اگر یک­بار به فتحیه سفر کنید، خواهید دید شهری است که بسیاری از سلیقه­ ها را راضی می ­کند.

این شهر ساحلی ترکیه علاوه بر جاذبه­ های گردشگری بسیاری چون بازارهای سنتی خیابان پاسپاتور، جزایر فتحیه، سواحل فتحیه، ساحل اولودنیز، ساحل کاترانسی و گورهای صخره ای دارای فرهنگ غنی و تاریخی است که آن را به یک شهر توریستی زیبا تبدیل کرده است.

به خاطر داشته باشید که به سبب مجاورت فتحیه با دریای مدیترانه، آب و هوای مدیتران ه­ای بر آن غالب است؛ یعنی تابستانی گرم و خشک و زمستانی معتدل دارد. بنابراین بهترین زمان مسافرت به این شهر ساحلی شگفت انگیز، خرداد ماه می باشد.

7- سیده (Side)

7- سیده (Side)

اگر به دنبال آن هستید که اوقات فراغت خود را در یک شهر کوچک توریستی اما پر از امکانات بگذرانید، بی ­تردید، نام سیده در سطر نخست فهرست شهرهای ساحلی ترکیه به چشم می­خورد. سیده، شهری کوچک و زیبا در 15 کیلومتری آنتالیا است که طبیعت کم نظیری دارد. این شهر، سواحلی با شن­های طلایی و نرم دارد که قدم زدن روی آن بیش از حد رویایی جلوه می­ کند.

آب و هوای این شهر ساحلی، مدیترانه ­ای است که در میانه ماه­ های جولای و آگوست بسیار گرم می­ شود اما در نوامبر تا مارس، آب و هوایی معتدل و تا حدودی بارانی را تجربه می­کند. ممکن است تعجب کنید اگر بگوییم این شهر کوچک، مراکز خرید و هتل­ های لوکسی دارد که تاکنون توانسته است رضایت گردشگران را جلب کند.

معبد آپولو و آتنا، ساحل شرقی، شهر سلوکیا، آبشار ماناوگات، پارک کوپرولو کانیون، موزه سیده و غارهای دودنسیک از جاذبه ­های گردشگری و تاریخی این شهر محسوب می­­ شوند.

8- الودنیز (Oludeniz)

8- الودنیز (Oludeniz)

الودنیز ترکیه، یکی از زیباترین دهکده ­ها در جهان است که دیدن آن شما را حیرت ­زده خواهد کرد. واژه اودنیز به معنای دریای مرده است و بدین سبب این نام را برای آن برگزیده­ اند که دریایی ساکن و کم تحرک دارد.

طبیعت بکر و آرام، این منطقه را به یکی از محبوب­ترین شهرهای ساحلی ترکیه برای گردشگران و به­ ویژه علاقه مندان به پاراگلایدر تبدیل کرده است. البته تفریح­ های این منطقه به پاراگلایدر ختم نمی­ شود و غواصی و برگزاری مسابقه فرا ماراتن از دیگر تفریحات در این منطقه به شمار می­ روند. اگر قصد سفر به این منطقه را دارید بهتر است بدانید که ماه های ژانویه، فوریه، مارس و دسامبر بهترین فرصت برای مسافرت هستند.

9- بلک (Belek)

9- بلک (Belek)

شهر ساحلی بلک در ترکیه، یکی از لوکس­ترین منطقه­ ها است که حدود 30 کیلومتر از آنتالیا فاصله دارد. در این شهر، اغلب هتل­ها 5 ستاره هستند و تمامی امکانات رفاهی و تفریحی را برای ساکنان خود فراهم می­ کنند.

بلک، منطق ه­ای رویایی و شگفت­ انگیز است و می­تواند خاطره بهترین سفر را در ذهنتان ثبت کند. این شهر در تمامی فصل­ های سال میزبان گردشگران است و گران­ترین هتل­ های ترکیه را دارد. غواصی، جت اسکی، قایق سواری، پاراگلایدر، گلف، تنیس و فوتبال از مهم­ترین تفریح ­ها در این منطقه به شمار می­ روند.

10- کوناکلی (Konakli)

10- کوناکلی (Konakli)

کوناکلی یکی دیگر از شهر ساحلی ترکیه است که هزینه سفر به آن بسیار مقرون به صرفه است و در نزدیکی آلانیا قرار دارد. این شهر به دلیل آب و هوای مناسب و هزینه­های پایین نسبت به سایر شهرهای ساحلی ترکیه، میزبان توریست­ های بسیاری است و هر ساله بسیاری از گردشگران از جاذبه ­های گردشگری آن مانند پارک دلفین ­ها، پارک آبی، حمام ترکی و مسجد قدیمی دیدن می­ کنند.

سخن پایانی

ترکیه خانه برخی از زیباترین شهرهای ساحلی در جهان است! سواحل خیره کننده ای که گردشگران و مسافران فراوانی را از سراسر جهان به خود جذب می کند؛ با این حال، وقتی صحبت از بهترین شهرهای ساحلی ترکیه می شود، این فقط شن های سفید و طلایی و آب های کریستالی نیستند که این مقاصد را جذاب می کنند؛ فرهنگ، تاریخ، معماری و طبیعت رویایی آنها را نیز فراموش نکنید!

در این مقاله به معرفی 10 شهر ساحلی ترکیه پرداختیم؛ اگر قصد سفر به هر یک از این شهرهای ساحلی را دارید کافی است با بررسی اطلاعات و ویژگی­ های آن، بهترین مکان را برای اقامت چند روزه خود انتخاب کنید و از آن لذت ببرید.