با آغوشی باز پذیرای سوالات شما عزیزان هستیم

جستجو
تبدیل گواهینامه ایرانی به ترک

تبدیل گواهینامه ایرانی به گواهینامه ترکیه

میشه گواهینامه ایرانم را تبدیل به گواهینامه ترک کنم؟

مقدمه 

بسیاری از مردم پس از این که به کشور ترکیه مهاجرت می‌کنند قصد دارند که در این شهر به مدت طولانی اقامت کنند. از این رو باید نیازهای اولیه خود را رفع کنند. تبدیل گواهینامه ایرانی به ترک نیز یکی از کارهای مهم این افراد به شمار می‌رود که لازم است این کار را به صورت کاملاً رسمی و قانونی انجام دهند.

 

استعلام گواهینامه ایرانی 

در مرحله اول برای این که افراد ایرانی بتوانند به تبدیل گواهینامه ایرانی خود به ترک اقدام کنند باید از این مدرک استعلام بگیرند. سپس باید این گواهینامه را از طریق سفارت و به طور رسمی ترجمه کنند و به اداره نفوس در شهر محل سکونت خود در کشور ترکیه ارائه دهند.
مدارک لازم برای سایت میخک
اگر قصد دارید که به تبدیل گواهینامه ایرانی خود به ترک از طریق سایت معتبر و شناخته شده میخک اقدام کنید باید مدارک زیر را آپلود کنید و برای مسئولین سایت ارسال کنید:
1-    عکس پشت و روی گواهینامه ایرانی
2-    عکس پشت و روی کیملیک کارت
3-    عکس از صفحه اول پاسپورت
پس از ارائه مدارک نام‌برده‌شده شما یک کد رهگیری را از طرف سایت مورد نظر دریافت می‌کنید و باید این کد را به فرمانداری منطقه محل سکونت خود ارائه دهید. سپس فرمانداری به استعلام این کد اقدام می‌کند و بعد از تأیید بر روی برگه درخواست شما برای تبدیل گواهینامه ایرانی به ترک مهر تأیید را می‌زند. سپس باید این برگه را به اداره نفوس ارائه کنید و راندو را تحویل بگیرید.

مدارک لازم جهت ارائه به اداره نفوس 

وقتی به اداره نفوس در شهر خود در ترکیه مراجعه می‌کنید باید مدارک زیر را به این اداره تحویل بدهید تا به این ترتیب بتوانید به تبدیل گواهینامه خود از ایرانی به ترک اقدام کنید:
–    اصل کارت کیملیک و همین‌طور کپی از پشت و روی این کارت
–    اصل گذرنامه و کپی از صفحه اول آن
–    اصل گواهینامه ایرانی و کپی از پشت و روی آن
–    یک قطعه عکس با پس زمینه سفید
–    برگه تأییدیه دریافتی از سفارت
–    اصل مدرک تحصیلی
–    گواهینامه سلامت اعم از گروه خونی و همین‌طور چشم پزشکی
–    فیش‌های پرداختی و واریزی

اهمیت تبدیل گواهینامه ایرانی به ترک 

در صورتی که شما عزیزان قصد دارید که در کشور ترکیه اقامت طولانی داشته باشید لازم است که در این کشور رانندگی کنید. برای این کار نیاز به گواهینامه دارید و مطابق با قوانین کشور ترکیه بدون گواهینامه نمی‌توانید در این منطقه رانندگی کنید. از این رو لازم است که به تبدیل گواهینامه ایرانی خود به گواهینامه ترک اقدام کنید تا بتوانید در این کشور بر اساس قوانین حاکم بر آن رانندگی کنید و برای زندگی و کار در این منطقه اقدام کنید.

جمع بندی

تبدیل گواهینامه ایرانی به ترک یکی از کارهای ضروری و لازم است که هر فردی در بدو ورود خود به کشور ترکیه باید آن را انجام دهد. زیرا بدون در اختیار داشتن گواهینامه ترک نمی‌تواند در این منطقه رانندگی کند. وقتی که این فرد دارای گواهینامه ترک نباشد نمی‌تواند اتومبیل شخصی خود را نیز خریداری کند. بر این اساس متوجه می‌شوید که در اختیار داشتن این مدرک و کارت گواهینامه برای شما عزیزان بسیار لازم و ضروری است.